Witam,dziś zaprezentuje poradnik jak grać Maratami i ich tępić.
Nie bierz samych słoni bo przegrasz!-to najważniejsza zasada
Mało graczy lubi Maratów to zacznę od napisania jak ich tępić:
Strategia1:
Weź duużoo strzelców ustaw pale a strzelców 100m dalej.Słonie nabiją się na pale a biegnący Sikhowie i Maraci trafią pod ogień naszej piechoty
Nie formuj czworoboków gdy widzisz słonie!-przechodzą przez nie jak przez masło
Strategia2:
Jeśli się nie boisz i chcesz pokonać Maratów ich własną bronią-słoniami i weźmiesz właśnie ich,to na pewno wygra ten kto ma więcej muszkietów i słoni.
Nie nacieraj na słonie,uciekaj żeby się zmęczyły!-a wtedy nawet cię nie dotkną
Strategia3:
Rozciągnij swoje linie by mieć przewagę w długości szyków,okrąż ich i ostrzeliwuj do końca bitwy.
Zmęczone słonie są najsłabszą rzeczą u Maratów,wykorzystaj to!
W następnym poście napiszę jak grać Maratami.
A więc teraz napiszę jak nimi grać...
Będę to powtarzał w każdym poście w każdym zdaniu!-Nie bierz samych słoni
taktyka1:
Zapożyczyłem od kolegi który używa jej w czasie gry Huronami ale dostosowałem ją do Maratów.
To takie ustawienie:
SSSSSPPPPPPPPPPPPSSSSS
SSSSS.....KKK.........SSSSS
...............KKK...................
P-Piechota Liniowa
S-Sikhowie
K-Słonie i kawaleria
Najpierw na flankach atakują Sikhowie a w środku słonie.Ogień muszkietów bierze na siebie piechota liniowa.
taktyka2:
Moje ustawienie(nie kolegi) wygląda następująco:
KKKPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPKKK
......SSSSSSSSSSSSSSSSSS......
K-Kawaleria i słonie
S-Sikhowie
P-Piechota liniowa
Bitwę rozpoczyna piechota obu stron.Gdy wroga piechota przeładowuje muszkiety(To bardzo ważne by wyczuć ten moment) słonie i Sikhowie szarżują a wrogie niedobitki ostrzeliwuje piechota(jak się jej skończyła amunicja może śmiało dołączyć do Sikhów i słoni).
Kiedy będę miał czas to dodam screeny.
Oczywiście sami możecie wymyślić lepsze taktyki i je tu zaprezentować,lecz muszę powtórzyć jedno zdanie:Nie Bierz samych słoni!!!
To już ostatnia część poradnika która prezentuje jednostki-co kupować a co omijać z daleka.
Sikhowie-trzon naszej armii walczącej wręcz,proponuje od 6 do 8 jednostek na bitwę.
Bargijska piechota liniowa-Przydatna jednostka która wspomoże Sikhów ostrzałem.
Gwardia generalska-Można ją kupić ale ja wolę kupić trochę lepsze słonie.
Słonie,Muszkieterzy na Słoniach-Dwie dobre jednostki które jak się zmęczą tracą na wartości w 300%.
Ewentualnie doradzam zakup kilku jednostek konnicy
Te jednostki które ominąłem w tym poście są nieprzydatne.
DLC
Dla Maratów wyszło tylko jedno DLC z trzema jednostkami kawalerii.Dla tych co lubią zróżnicowane jednostki-polecam!!!
Ostatnio edytowany przez Suchoj35 (2010-06-20 16:55:56)
Offline
Witam wszystkich chciałbym przedstawić jak zrobić bardzo dobra armie z Austriaków:
1x Sztab Generalski(podstawowy)
1x 12 funtowa artyleria piesza
1x 6funtowa artyleria piesza może być i konna jak kto woli lub 1x Haubica 7 funtowa
6x Fizylerzy Węgierscy+1x 47 pułk Czeski
3x Austriaccy Pogranicznicy
3x Jegrzy
3x Ułani(kirasjerów się nie opłaca jak każdy wie lansjerzy konni są najlepsi)
Strzelców krajowych nie opłaca się brać ponieważ mają niskie morale są jedynie skuteczni przeciwko kawalerii Jazda Kozacka,Milicji(ale nie zawsze) i artylerii kiedy ją ostrzeliwują.Oczywiście ostrzeliwujemy piechotę która nawet nie robi czworoboku.
Teraz Przedstawię jak się nimi gra:
Artyleria-ostrzeliwujemy nieprzyjacielskie działa jeśli przeciwnik je posiada(jak nie ma)to ostrzeliwujemy piechotę która np.utworzy czworobok lub kawalerie która jest łatwym celem kiedy jedzie na wprost pod nasz ogień.
Fizylerzy-(Piechota Liniowa) jeśli się bronimy Fizylerzy Węgierscy maja większe morale niż Niemieccy więc fizylerzy gdy walczą z wrogą piechota liniową należy osłaniać ich piechotą o zasięgu 100-125 ale nie zawsze gdy wygrywają potyczkę z innym oddziałem należy ich osłaniać ponieważ jeśli zostaną zaatakowani z flanki szybko uciekną albo polegną.
Austriaccy Pogranicznicy-jeśli posiadamy na polu bitwy kilka takich oddziałów nie bójmy się zachować kilka z nich w postawić w formie lekkiej piechoty resztę należy zostawić w zwartym szyku na wypadek ataku kawalerii lub innej piechoty liniowej.
Jegrzy-wiadomo do osłaniania twojej artylerii przed atakiem kawalerii lub innych oddziałów.Jegrzy służą do ostrzału z ukrycia i zastawienia zasadzki na piechotę wroga.Jegrów łatwo jest pokonać kawalerią kiedy nie rozstawią pali lub będą za daleko żeby wrócić za osłonę lub kiedy zostaną otoczone przez wrogie oddziały najprawdopodobniej uciekną lub zostaną zabici.
Kawaleria-Ułani-Służą do oskrzydlenia wroga ponieważ jest to lekka kawaleria,ale niestety są wrażliwi na ostrzał z artylerii(Haubice przede wszystkim).ułani z łatwością pokonają lekka piechotę w luźnym szyku(tylko trzeba uważać na pale).Ułani nie dadzą rady czworobokowi piechoty nawet o morale 6 więc trzeba uważać.
Sztab Generalski-Musi być niedaleko walczących oddziałów żeby dodać im morale ale również trzeba uważać żeby go nie zabili najlepiej żeby jeden oddział piechoty go ochraniał.
MAM NADZIEJE ŻE POMOGŁEM
Ostatnio edytowany przez Jazon (2010-06-28 14:25:55)
Offline